Master Dissertations Concluded

*The names marked in bold are integrated researchers in CinTurs Evaluation for FCT

Year Title Master Program Master Student Supervisor(s) and Affiliation(s)
2023 Empowering Leadership and Quality Care In Health Organization: A Theoretical Review Management Anthony Camelious Ocran Maria Helena de Almeida, University of Algarve (Portugal)
2023 Organizational Culture, Workplace Motivation And Innovative Work Behaviour In The Healthcare Service Delivery: A Systematic Review Management Stephen Kumi Maria Helena de Almeida, University of Algarve (Portugal)
2023 Work engagement and some of its antecedents: a contribution to healthcare workers performance in Ghana Management Seth Adomako  Maria Helena de Almeida, University of Algarve (Portugal)
2023  Profile and Consumption Patterns of Non-resident Spectators in International Sport Tourism Events Sports Management  Henrique Elias da Costa Carvalho Margarida Mascarenhas, University of Lisbon (Portugal)
2023  A Importância das Expetativas e da Qualidade Percebida na Satisfação e Lealdade dos Membros de Clubes de Rugby: Estudo Aplicado à Região de Lisboa  Sports Management  Luís Maria Fava Carvalho  Margarida Mascarenhas, University of Lisbon (Portugal) 
2023  Estratégias Ambientais no Atletismo: Estudo Aplicado aos Campeonatos Nacionais de Clubes – Finais I e II Divisões 2021  Sports Management  António José de Sousa Carvalho Margarida Mascarenhas, University of Lisbon (Portugal)
2023  Ética e Desempenho Organizacional; Uma investigação sobre as Empresas do Algarve Business Management  Eunice Luís Candeias Gonçalves  João Filipe Marques and Maria Margarida Nascimento Jesus, University of Algarve (Portugal) 
2023 Comunicação de Ciência. Relatos de um estágio no CinTurs Marketing Management Rita Silva Patrícia Pinto and Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2023 Caraterização do perfil do turista britânico no Algarve: Comparação entre a época alta e a época baixa Marketing Management Telma Café Patrícia Pinto and Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2023 A importância da personalidade criativa e do bem-estar nas metodologias de ensino Educational Psychology Maria Graciela Rodrigues de Sousa  Soraia Garcês, University of Madeira (Portugal)
2023 A influência do Mindfulness na Criatividade e no Bem-estar no Ensino Superior Educational Psychology Mónica Filipa Fernandes da Silva  Soraia Garcês, University of Madeira (Portugal)
2023 Mountain tourism and sustainability: Dark story of Everest Trash Tourism Economics and Regional Development Sangeeta Neupaune  Hugo Pinto and Pedro Pintassilgo, University of Algarve (Portugal) 
2023 The Covid-19 pandemic and tourism: types of municipalities and a case study of accommodation establishments in Portugal Tourism Economics and Regional Development Ogunsola Oluwafemi Lateef Hugo Pinto, University of Algarve (Portugal) 
2023  The Role of Tourism Innovation in the Selection of Potential Tourist Destinations: The Case of Lagos, Nigeria  Tourism Economics and Regional Development  Olaronke Badmus   Hugo Pinto, University of Algarve (Portugal)  
2023  Development of a Maturity Assessment Model for Sustainable Tourism Tourism Economics and Regional Development  Hannah Carolin Franz Ana Rita Cruz, University of Algarve (Portugal)
2023  Cultural tourism and the socio-economic recovery of an ex-urban community: The case of Ankos Masquerade Festival (Effia Kuma), in Takoradi western region of Ghana  Tourism and Organization Management  Richmond Fordjour  Ana Rita Cruz, University of Algarve (Portugal) 
2023  Social Media Content Engagement In Wine Tourism. Insights From Instagram Management  Elena Shlykova   Célia Ramos and Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal) 
2023  Otimização de sortido para retalhista alimentar de proximidade utilizando data mining – uma análise empírica Marketing Management   Paulo Rafael de Moura Paes Dora Agapito and Célia Ramos, University of Algarve (Portugal) 
2023  O Marketing Digital na Comunicação com os Consumidores e a Influência da Imagem da Marca no Meio Digital Marketing Management  Jorge Martins Silva   Célia Ramos and Nelson Matos, University of Algarve (Portugal) 
2023  Sentiment analysis applied to tourism: exploring the Tourist Generated Content in the case of a wellness tourism destination Tourism Organization Management   Olugbenga Akinkunmi George   Célia Ramos, University of Algarve (Portugal) 
2023  Comunicação Omnichannel: Relatos de Um Estágio no Designer Outlet Algarve Marketing Management Catarina Coelho António  Dora Agapito and Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal) 
2023 Relatório de estágio curricular: Algardata Marketing Management  Bruna Sofia Brasão Honrado  Dora Agapito, University of Algarve (Portugal) 
2023 Strategic alliances for the development of sport tourism products: The case of the Portuguese nautical stations Management  Vahid Mokhtarnezhad Aghdash Elsa Pereira, University of Algarve (Portugal) 
2023 Rational numbers: a study with country flags in the 2nd cycle of basic education Teaching in the 1st cycle of basic education and Mathematics and Natural Sciences in the 2nd cycle of basic education Catarina Filipa da Silva Guerreiro Fernando Martins, University of Algarve (Portugal)
2023 The impacts of Covid-19 on hospitality establishments in Yaounde - Cameroon Management Agbor Ntui Pascal Mbu  Luís Nobre Pereira, University of Algarve (Portugal)
2023 Estudo da notoriedade das marcas de alumínio, nos sistemas de arquitetura, no mercado Português Marketing Management Paulo Jorge Gomes de Almeida  Luís Nobre Pereira and Magda Wikesjo, University of Algarve (Portugal)
2023 Boas práticas na organização de uma Estrutura Residencial para Idosos em situação de Pandemia de COVID 19 Community Development and Entrepreneurship Nádia Lúcia Alexandre Fialho Maria Cristina Faria, Polytechnic Institute of Beja (Portugal)
2023 Promoção do Empreendedorismo Feminino em Santa Catarina de Santiago (Cabo Verde) Community Development and Entrepreneurship Maria Melena Semedo Cabral Maria Cristina Faria, Polytechnic Institute of Beja (Portugal)
2023 The effect of recreational service quality on customer satisfaction and revisit intention: Hot air balloon example Tourism Organizations Management Deniz Mert Kulaksizoglu Sílvia Fernandes and Iris Lopes, University of Algarve (Portugal
2023 Monte da Serenada, Turismo Rural - Proposta de Alojamento e atividades Rurais Hospitality Management and Administration  Inês Isabel Zambujo Bernardo  Cláudia Henriques and Carlos Monteiro, University of Algarve (Portugal) 
2023 Análise de risco dos grossistas do ramo alimentar na atribuição de crédito a empresas do canal HORECA no Algarve Business Management  Patrícia Cavaco Quintino  Nelson Matos and Eugénia Ferreira, University of Algarve (Portugal) 
2023 Experiências gastronómicas sustentáveis: contexto e evolução: revisão sistemática de literatura Tourism  Marianys Girão Fernandez Neves  Nelson Matos and Filipa Perdigão Ribeiro, University of Algarve (Portugal) 
2023 Factors Shaping Spectators’ Consumption Patterns: Controversial Arisings from an International Sport Tourism Event Sports Management Henrique Manuel Nunes Vieira Margarida Mascarenhas, University of Lisbon (Portugal)
2023 Relatório de Estágio realizado no Clube Associativo Santa Marta do Pinhal no âmbito da Gestão do Desporto Sports Management Francisco de Brito Cosme Margarida Mascarenhas, University of Lisbon (Portugal)
2023 Estágio em Gestão do Desporto no Grupo Desportivo Estoril Praia Sports Management João Pedro Correia Henriques Margarida Mascarenhas, University of Lisbon (Portugal)
2023 Comportamentos pró-turismo dos residentes e perfis de embaixadores da marca do destino: o caso do Algarve Marketing Management Isis Macedo Patrícia Pinto and Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2023  Littoral and inland residents’ perceptions of tourism impacts, attitudinal support for tourism development, and intentions for pro-tourism behaviours in the Algarve region  Tourism Organizations Management   Michael Sidharta Kirpal Völk  Patrícia Pinto and Milene Lança, University of Algarve (Portugal)
2023  Sensory gardens as visitor experiences: Implications on well-being  Tourism Organizations Management   Joana Ferreira  Patrícia Pinto and Dora Agapito, University of Algarve (Portugal) 
2023 A Experiência de Consumo dos Turistas Portugueses na Região do Algarve - Uma Perspectiva De Gênero Marketing Management Clara Cécci Nunes Silva Patrícia Pinto and Ana Bender, University of Algarve (Portugal)
2023 Place Storytelling e Desenho de Experiências para Second Chance Tourism em Meios Digitais Marketing Management Carla Palma Manuela Guerreiro and Ana Cláudia Campos, University of Algarve (Portugal)
2023 Contrasting Artisans and Designers’ Perceptions of Product Design: Case Study of TASA Marketing Management Raquel Branco Manuela Guerreiro and Ana Cláudia Campos, University of Algarve (Portugal)
2023 Marketing e Comunicação de Eventos. Um estudo de caso do Algarve Tech Hub (ATH) Summit 2023 Marketing Management Andressa Kelly Alves da Silva Manuela Guerreiro and Dora Agapito, University of Algarve (Portugal)
2023  Saúde mental e qualidade de vida em idosos da comunidade de Alcantarilha  Social and Community Gerontology  Daniela Filipa Estorninho Cruz  Maria Cristina Faria and Diana Morais, Polytechnic Institute of Beja (Portugal) 
2023  Importância do Atendimento Social e Apoio Alimentar para a Qualidade de Vida de Seniores do Gabinete de Inserção Social do Concelho de Albufeira  Social and Community Gerontology  Marisa Filipa Augusto Varela  Maria Cristina Faria and Diana Morais, Polytechnic Institute of Beja (Portugal) 
2023  Perceções do Cliente do W Algarve através de Conteúdo Gerado nas Redes Sociais  Marketing Management  Milene Isabel Guerreiro Eufrázio  Bernardete Sequeira and Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal) 
2023  The role of surf tourism on perceived well-being  Tourism Organizations Management  Kim Tara Phillis Volkamer  Bernardete Sequeira and Dora Agapito, University of Algarve (Portugal) 
2023 Exploring Emotions on Tourists Experiences based on Cognitive Appraisal Theory. Insights from Algarve, Portugal Marketing Management Rafaela Sofia Cabrita Catarina Martins Bernardete Sequeira and Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2023  A Formação como Ferramenta de Desenvolvimento de Competências nas Organizações. O Caso da Empresa YKK Portugal Sociology  Laura Regina Timóteo Ferreira de Carvalho   Bernardete Sequeira, University of Algarve (Portugal) 
2023 Famílias Mais que Humanas. Análise de experiências e significados das relações entre humanos e cães no concelho de Faro  Sociology  Nuno Miguel da Cruz  Carla Nogueira, University of Algarve (Portugal)
2023 How TikTok Influences the Videos Ads Format and Generation Z Management Carlos Javier Fernandes Trestini  Célia Ramos and Nelson Matos, University of Algarve (Portugal)
2023 Sustentabilidade Hoteleira no Municipio de Loulé Hospitality Management and Administration Ana Marcelino Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2023 Relatório de Estágio: O Ciclo da operação na Unidade Hoteleira: OndaMar Hotel Hospitality Management and Administration Ivo Cabrita Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2023 Importância da Hotelaria na contribuição para a preservação ambiental e  patrimonial da Região Demarcada do Douro Hospitality Management and Administration Inês dos Santos Falcão Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2023 Análise do posicionamento de Portugal como wedding destination Tourism Cristiana Mestre  Cláudia Almeida, University of Algarve (Portugal)
2023 Cost-Benefit Analysis of low-cost carriers for Heathrow and London Stansted Airport Management Fida Ullah Shah  Cláudia Almeida, University of Algarve (Portugal)
2023 Seleção de potenciais locais para a implantação de reservatórios de água para o apoio à agricultura no concelho de São Brás de Alportel Geomatics Olga Dziuba Helena Fernandez, University of Algarve (Portugal)
2023 Life Satisfaction and Health-Related Quality of Life among Older People (65+) in Ghana Management Daniel Owusu – Kwaku  Lara Ferreira, University of Algarve (Portugal)
2023 A marketing research for the company Vasco Consult Marketing Management Rita Adrião Sequeira  Luís Pereira and Ana Renda, University of Algarve (Portugal)
2023 Perceção dos residentes acerca dos impactos ambientais do turismo no Algarve Tourism Taís Lessa Gomes  Luís Pereira and Ana Renda, University of Algarve (Portugal)
2023  O stress profissional entre os funcionários do setor turístico: O caso do Aeroporto Internacional de Faro  Human Resources Management  Carina Manita  Milene Lança and Maria Margarida Viegas, University of Algarve (Portugal)
2023 A Importância da Gestão Focada da Cultura Organizacional Enquanto Determinante da Satisfação no Trabalho Health Units Management Jorge Baião Miguel Pereira Susana Pescada, University of Algarve (Portugal)
2023 Gestão de Stocks e da Melhoria Contínua do Armazém de Epi Do ACES Algarve I - Central Health Units Management Luana Cristina Inácio Susana Pescada, University of Algarve (Portugal)
2023 The social identity of esports fans and their behavioral intentions: a case study on Diogo Jota, Diogo Jota Esports and Adidas Sports Management Shaina Mohamed  Tiago Ribeiro, University of Lisbon (Portugal)
2023 Ambiente físico em eventos de eSports: A influência nas respostas afetivas e intenções comportamentais dos espetadores Sports Management Luis Carlos Camacho Cerqueira Tiago Ribeiro, University of Lisbon (Portugal)
2023 Relatório de estágio realizado na Câmara Municipal da Moita Sports Management Rúben Gonçalves  Tiago Ribeiro, University of Lisbon (Portugal)
2022 Multi-alavancagem estratégica de eventos de turismo desportivo: Estudo de caso aplicado à Nazaré Sports Management Édi Belo Milhazes Margarida Mascarenhas, University of Lisbon (Portugal)
2022 The importance of perceived quality for golf course customer satisfaction and loyalty in tourism deprivation times Sports Management Gonçalo dos Santos Tavares Braz Costa Margarida Mascarenhas, University of Lisbon (Portugal)
2022 A cocriação da experiência em turismo desportivo: Estudo aplicado a eventos de cicloturismo em Portugal Sports Management Joana Carolina Baltazar Alves Margarida Mascarenhas, University of Lisbon (Portugal)
2022 Reflexos do endividamento no equilíbrio financeiro dos clubes de futebol: Estudo de caso aplicado à Liga NOS Sports Management Tiago Cota Baptista Margarida Mascarenhas, University of Lisbon (Portugal)
2022 Relatório do estágio curricular realizado na Associação Desportiva do Ensino Superior de Lisboa (ADESL) Sports Management Diogo André Clamote Marques Margarida Mascarenhas, University of Lisbon (Portugal)
2022 Relatório do estágio na Playsports: Gestão da Escola de Futebol Dragon Force Corroios Sports Management Flávio Alberto Silva Ferrás Margarida Mascarenhas, University of Lisbon (Portugal)
2022 Relatório de estágio realizado nos Serviços Sociais da Caixa Geral de Depósitos Sports Management José Maria Carvalho Marcelo Vila de Brito Margarida Mascarenhas, University of Lisbon (Portugal)
2022 Relatório de estágio realizado nos Serviços Sociais da Caixa Geral de Depósitos Sports Management Tiago Filipe Esperança Baptista Margarida Mascarenhas, University of Lisbon (Portugal)
2022 O papel mediador do engagement na relação entre o suporte social e o capital psicológico positivo, e a performance Social, Work and Organizational Psychology Rita Isabel Dos Santos Duarte João Viseu, University of Algarve (Portugal)
2022 Integração do clima de segurança psicossocial no ciclo motivacional do JD-R: Estudo no setor hoteleiro algarvio Human Resources Management Stefanie Palma Guerreiro João Viseu, University of Algarve (Portugal)
2022 Avaliação dos riscos psicossociais em Instituições Particulares de Solidariedade Social (IPSS) da região do Algarve Occupational Health and Safety Elisa Lázaro  João Viseu, University of Algarve (Portugal)
2022 Mecanismos subjacentes entre a telepressão no trabalho e o stresse: O papel mediador do desapego psicológico e do engagement  Social, Work and Organizational Psychology  Luísa Maria da Rocha Morais  João Viseu, University of Algarve (Portugal) 
2022 Estudo de mercado para introdução do Chocolate PACARI, no mercado português  Marketing Management  Nora Cristina Ayala Tapia  Luís Nobre Pereira, University of Algarve (Portugal) 
2022 O perfil do consumidor online de produtos biológicos  Marketing Management  Pedro Nuno Cortes Magalhães de Castro Gonçalves  Luís Nobre Pereira and Margarida Santos, University of Algarve (Portugal) 
2022 “Art infusion effect” nas artes de palco: colaboração entre artes e marcas através do patrocínio.   Marketing Management  Tatiana Sofia dos Santos Simões  Luís Nobre Pereira and Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2022 Revisões Online e Performance do Hotel: A perspetiva de Gestores Hoteleiros Marketing Management Alexsandro Meurer Esser  Luís Nobre Pereira and Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2022 Implicações do mobbing no bem-estar familiar Educational Psychology Estela Pereira Soraia Garcês and Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2022 Bem-Estar e a Educação de Carreira na Infância Educational Psychology Ana Catarina Rodrigues Nóbrega Soraia Garcês and Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2022 Influência da prática de Mindfulness e da Espiritualidade nas Consequências do Mobbing nos Profissionais de Educação Educational Psychology Telma Denisa Mendes Rodrigues Soraia Garcês and Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2022 Projected and Perceived Image: A Study Of The Walt Disney Company Parks And Resorts Management Barbara Fisher  Manuela Guerreiro and Dora Agapito, University of Algarve (Portugal)
2022 Efeitos da Covid-19 no Marketing de Museus de Pequena Escala Marketing Management Ana Catarina Goulão Dias Cardoso Manuela Guerreiro and Bernardete Sequeira, University of Algarve (Portugal)
2022 Destination Image, Tourist Satisfaction and Destination Loyalty: A Case of Cross River State, Nigeria Management Chinedum Ogechi Uwajubogu  Manuela Guerreiro and Dora Agapito, University of Algarve (Portugal)
2022 Emerging Branding Trend in the Post-Covid World Marketing Management Clarisse de Aguiar Toniatti Dantas  Manuela Guerreiro and Carla Viana, University of Algarve (Portugal)
2022 The Customer Experience at The Destination and Behavioural Intentions: Exploring the Role of Tourists’ Emotions Marketing Management David Piedade  Manuela Guerreiro and Patrícia Pinto, University of Algarve (Portugal)
2022 Experiência de Consumo Online: Um Olhar sobre as Artes de Palco Marketing Management Jéssica Rodrigues de Aquino Silva Manuela Guerreiro and Jorge Andraz, University of Algarve (Portugal)
2022 Emerging Branding Trend in the Post-Covid World Marketing Management Patrícia Sofia Pereira Ponte  Manuela Guerreiro and Jorge Andraz, University of Algarve (Portugal)
2022 Promoção do Apoio familiar para o bem-estar dos idosos institucionalizados Social and Community Gerontology Erica Alexandra da Encarnação Miranda Maria Cristina Faria, Polytechnic Institute of Beja (Portugal)
2022 Sentimento de comunidade, temperamento e participação comunitária em idosos institucionalizados Social and Community Gerontology Ana Rita Costa Messias Maria Cristina Faria, Polytechnic Institute of Beja (Portugal)
2022 Vivências do Cuidador informal de Familiar de Pessoa Idosa no Contexto Domiciliário Social and Community Gerontology Vandira de Brito da Veiga Maria Cristina Faria, Polytechnic Institute of Beja (Portugal)
2022 Projetos de Vida e Envelhecimento Bem-Sucedido em Idosos Institucionalizados em contexto de Pandemia Covid-19  Social and Community Gerontology Sandra Cristina Ferreira dos Santos Moita Maria Cristina Faria, Polytechnic Institute of Beja (Portugal)
2022 Empoderamento e Empreendedorismo Feminino na Comunidade Community Development and Entrepreneurship Cristina da Cruz Simões Maria Cristina Faria, Polytechnic Institute of Beja (Portugal)
2022 O Turismo como alavanca do desenvolvimento comunitário e empreendedorismo em Humpata - INFOTUR Community Development and Entrepreneurship Suziany Lassaleth da Costa Albano Maria Cristina Faria, Polytechnic Institute of Beja (Portugal)
2022 A Formação da imagem do destino turístico Porto de Galinhas, uma análise do papel da rede social Instagram Marketing Management Rebeka Guimarães Marisa Cesário and Nelson Matos, University of Algarve (Portugal)
2022 Hábitos no consumo sustentável de produtos alimentares locais: Um estudo no concelho de Lagos Marketing Management Soraia Nóbrega Marisa Cesário and Dora Agapito, University of Algarve (Portugal)
2022 Fatores influenciadores da certificação, recertificação e descertificação de sistemas de gestão da inovação pela Norma NP 4457:2007  Management Liana Saboya  Marisa Cesário and Carlos Cândido, University of Algarve (Portugal) 
2022 Plano de Negócios para o Desenvolvimento de Um Alojamento Local  Management, Entrepreneurship and Innovation  Filipa Moniz Ortigão de Oliveira Brandão  Adão Flores and Francisco Banha, University of Algarve (Portugal) 
2022 Uma Breve Parada: Um Itinerário Literário Para Södertälje  Tourism  Ravi Afonso Cravo  Alexandra Rodrigues Gonçalves, University of Algarve (Portugal) 
2022 O Pogrom de 1506: Um itinerário turístico e cultural pela Lisboa de Berequias Zarco  Tourism  Bernardo Dias  Alexandra Rodrigues Gonçalves, University of Algarve (Portugal) 
2022 A Relevância da Criação do “Núcleo Museológico Da Tipografia União”, na Cidade de Faro  Tourism  Jessica Botelho  Alexandra Rodrigues Gonçalves, University of Algarve (Portugal) 
2022 Opinion mining and sentiment analysis: Algarve’s online tourist-generated content  Marketing Management  Pedro Morais   Célia Ramos and Nelson Matos, University of Algarve (Portugal) 
2022 Relatório de estágio, The Influence of Business Intelligence and Analytics on Performance of Tourism and Hospitality Companies Tourism Organization Management Mahsa Amiri Célia Ramos, University of Algarve (Portugal)
2022 A gestão das experiências turísticas memoráveis no coração da Lapónia: O caso do Hotel Arctic Bath Tourism Frederico Alexandre Mestre Rodrigues Cláudia Almeida and Nelson Matos, University of Algarve (Portugal)
2022 Airport Experience Management Shashank Shanker Cláudia Almeida, University of Algarve (Portugal)
2022 The impact of Low-Cost Airlines on short-breaks – The case of Faro – Portugal Management Betek Diffang Cláudia Almeida, University of Algarve (Portugal)
2022 Turismo Jovem – Uma Abordagem em Contexto Pandémico Social Economics Rute Isabel de Castro Teixeira Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2022 Projeto: Monte da Serenada, Turismo Rural (Proposta de Alojamento e atividades Rurais) Hospitality Management and Administration Inês Isabel Zambujo Bernardo Carlos Monteiro and Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2022 Os Desafios da Sustentabilidade na Hotelaria. O caso do concelho de Portimão Management Inês Isabel Matos Brites Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2022 A Hotelaria e sua integração na dinâmica cultural regional. Novos desafios na Região do Algarve Hospitality Management and Administration Mónica Cristina Fernandes Vieira Cláudia Henriques and Carlos Afonso, University of Algarve (Portugal)
2022 Relatório de estágio, Porto Ribeira Carrís Hoteles: Organização das Operações num Hotel de 4 estrelas Hospitality Management and Administration João Trindade Cláudia Henriques and Carlos Afonso, University of Algarve (Portugal)
2022 Sensory Marketing: The role of sensory stimuli in consumer behavior in retail environment Marketing Management Carina Cristina Santos Viegas Dora Agapito and Patrícia Pinto, University of Algarve (Portugal)
2022 Gestão de Campos de Golfe em Contexto Turístico:
Estudo de Caso da Região do Algarve
Recreation Sports Sara Teves Gouveia Elsa Pereira, University of Algarve (Portugal)
2022 Relatório de estágio, Associação para o Estudo e Conservação dos Oceanos: Gestão de projetos desportivos e formativos náuticos Recreation Sports Miriam Martinez Neves Elsa Pereira, University of Algarve (Portugal)
2022 Modelação com recurso ao Giswater para avaliação de impactes hidrológicos com a implantação de SuDS: caso de estudo no bairro Montigalà, Badalona (Barcelona, Espanha) Urban Water Cycle Suelen Ferreira de Araújo Sant’Anna Helena Fernandez Martins and Fernando Martins, University of Algarve (Portugal)
2022 Identificação de Manchas de óleo na Mar através da deteção Remota Geomatics Janaina de Paula Ruggeri Helena Fernandez Martins and Fernando Martins, University of Algarve (Portugal)
2022 Remote Sensing Techniques in the Analysis of Change Detection in the Algarve Coast, Portugal  Marine and Coastal Systems  Felipe Tiago e Silva Menezes  Helena Fernandez Martins and Fernando Martins, University of Algarve (Portugal) 
2022  Intersecionalidade e perceção da discriminação racial e de género contra mulheres trabalhadoras do setor hoteleiro: o caso do Algarve  Sociology  Milena Souza Oliveira  João Filipe Marques, University of Algarve (Portugal) 
2022  É a nossa casa e é sobre rodas»: autocaravanismo no Algarve. Uma viagem exploratória com a sociologia positiva  Sociology  Teresa Isabel Anica Rodrigues  João Filipe Marques, University of Algarve (Portugal) 
2022 Serralharias e ferragens no património urbano de Lagos  Architecture  Ednei Pereira  Manuela Rosa, University of Algarve (Portugal) 
2022 Internship Report Entitled: Can Customer Relationship Management help maximizing Revenue Management? – Internship at AP Hotels & Resorts  Management  Bárbara Coelho   Margarida Santos, University of Algarve (Portugal) 
2022  A comunicação mass personalization e os seus efeitos no imaginário da experiência e na fidelização dos clientes hoteleiros  Hospitality Management and Administration  Ana Raquel Santos Zeverino  Nelson Matos and Carlos Sousa, University of Algarve (Portugal) 
2022  Influence of business intelligence on the engagement of customers through social media management: An analysis of the four and five-star hotels in the Algarve  Hospitality Management and Administration  Carolina Gomes  Nelson Matos and Marisol Correia, University of Algarve (Portugal) 
2022 Kobu Agência Creativa digital, Lda  Marketing Management  Daniel Soares Pereira  Nelson Matos and Filipa Perdigão, University of Algarve (Portugal) 
2022 The development of a marketing plan for the commercialization of a new supplement in the Portuguese market  Management  José Pedro Caldeira Trigo Barbosa  Nelson Matos and João Varela, University of Algarve (Portugal) 
2022 Algarve online destination image: Emotion abstraction on Tripadvisor  Management  Lucija Hrkac  Nelson Matos and Íris Lopes, University of Algarve (Portugal) 
2022 A Perceção dos residentes em relação aos estabelecimentos de alojamento local  Sociology  Lidiane Daniel  Patrícia Pinto and Bernardete Sequeira, University of Algarve (Portugal) 
2022 Hotelaria sustentável: Uma análise sobre a utilização de práticas sustentáveis nos hotéis da região do Algarve  Management, Entrepreneurship and Innovation  Débora Castro  Sílvia Fernandes, University of Algarve (Portugal) 
2022 Esports Fan’ Identity With The Event And The Event-Sponsor: A Case Study of LG at the FPF Open Challenge  Sports Management  André Calapez  Tiago Ribeiro, University of Lisbon (Portugal) 
2022 Perceções das fãs femininas de futebol quanto ao consumo de roupas desportivas Sports Management  Laura Dozza Reis  Tiago Ribeiro, University of Lisbon (Portugal) 
2022 Plano de ação de combate à violência doméstica: o papel
da entidade empregadora na presença de crime de violência doméstica 
Human Resources Management  Adriana Silva  Joaquim Contreiras,  University of Algarve (Portugal) 
2022 Impacto dos benefícios laborais na satisfação dos colaboradores e retenção de talento, num Centro de Distribuição Logístico do Grupo Jerónimo Martins  Human Resources Management  Ana Moreira  Joaquim Contreiras,  University of Algarve (Portugal)
2022 O teletrabalho e a sua Implementação em Instituições de
Ensino Superior em Portugal durante a Pandemia da Covid-19
Human Resources Management David Carapinha Joaquim Contreiras,  University of Algarve (Portugal)
2021 Competitividade, receitas e atuação no mercado de transferências Sports Management Thiago Pires Pinto da Rocha Margarida Mascarenhas, University of Lisbon (Portugal)
2021 Análise da predisposição de compra de produtos ecologicamente sustentáveis dos praticantes de skate Sports Management Larissa de Freitas Azevedo Margarida Mascarenhas, University of Lisbon (Portugal)
2021 Fórum das federações desportivas: Proposta do programa do evento  Sports Management  Margarida Silva Capeto  Margarida Mascarenhas, University of Lisbon (Portugal)
2021 Caracterização da prática desportiva federada e não federada no município de Almada e resposta da Câmara Municipal de Almada à situação de pandemia do Covid-19  Sports Management  Hilário Pedro Nogueira Fernandes  Margarida Mascarenhas, University of Lisbon (Portugal)
2021 Novas Propostas de Interpretação e animação do Património Cultural: Caption - Cultura, Arte e Património Tourism Liane Sousa Alexandra Rodrigues Gonçalves and Catarina Marado, University of Algarve  (Portugal)
2021 A Semana Santa e o Turismo Cultural e Religioso em Tavira - Estudo de Caso Tourism Janine Morgado Alexandra Rodrigues Gonçalves, University of Algarve  (Portugal)
2021 Património de Sagres - Marca do Património Europeu History and Cultural Heritages Raquel Roxo Alexandra Rodrigues Gonçalves and Paulo Oliveira, University of Algarve (Portugal)
2021 Antecedentes do capital psicológico positivo: Variáveis individuais, sociais e organizacionais Social, Work and Organizational Psychology Rita Isabel Adrião Guia Moreira Baptista João Nuno Ribeiro Viseu, University of Algarve (Portugal) 
2021 Contributo para a adaptação e validação de uma medida de capital psicológico positivo: Compound PsyCap Scale (CPC-12) Social, Work and Organizational Psychology José Mário Pinto Benvindo João Nuno Ribeiro Viseu, University of Algarve (Portugal) 
2021 Adaptação e validação do Carga Mental Questionnaire (CarMen-Q) para uma amostra de trabalhadores portugueses Social, Work and Organizational Psychology Cláudia Patrícia Martins Mestre João Nuno Ribeiro Viseu, University of Algarve (Portugal) 
2021 NAU Hotels & Resorts - Caracterização do segmento MICE Tourism Patrícia Sofia Holgado Alexandre José Santos and Margarida Santos, University of Algarve (Portugal)
2021 Avaliação da Eficácia de um Programa de Mindfulness no Bem-estar Educational Psychology Marta Ferreira Soraia Garcês and Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2021 Os estilos parentais no bem-estar dos estudantes do ensino superior Educational Psychology Mónica Quintal Soraia Garcês and Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2021 Promoção do Bem-Estar em contextos educativos não formais para crianças Educational Psychology Sofia Freitas Soraia Garcês and Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2021 O Bem-estar dos docentes e não docentes à luz da Educação Inclusiva Educational Psychology Mónica Carvalho Soraia Garcês and Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2021 Parentalidade e Educação Positiva Educational Psychology Andreia Correia Soraia Garcês and Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2021 Avaliação da Eficácia de um Programa de Promoção do Bem-Estar para Docentes Educational Psychology Cláudia Freitas Soraia Garcês and Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2021 Relatos de um Estágio na SOLOS Marketing Management Tatiana Figueiredo Martins  Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2021 Research-Shopper Phenomenon: Combinations of Channels and Touchpoints on the Customer Journey in Generation Z Marketing Management  Vasco Alexandre Afonso  Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2021 Mapping Costumer Experience Tips: Insights from online Museum Reviews Marketing Management  Catarina Gonzaga Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2021 Customer perceptions on budget accommodation: Insights from a hostel in Algarve Tourism Organizations Management  Manuela Istrate  Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2021 Comunicação Integrada de Eventos em Resort Turístico Marketing Management  Andreia Frangueiro Rodrigues  Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2021 Relatos de um Estágio Realizado em Marketing de Eventos num Hotel À Beira Mar Marketing Management  Beatriz Sanches Cartas Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2021 The importance of the Guest Relations Department in the guest experience: a case study on Myriad by SANA Tourism and Hospitality Management João M. Alves  Ana Cláudia Campos, University of Algarve (Portugal)
2021 Internship Report at Turim Avenida da Liberdade Hotel Tourism and Hospitality Management Catarina Silva Ana Cláudia Campos, University of Algarve (Portugal)
2021 Storytelling in heritage tourism: an exploration of co-creative experiences from a tourist perspective Tourism Organizations Management  Meghan Beevor Manuela Guerreiro and Ana Cláudia Campos, University of Algarve (Portugal)
2021 Destination Image online analyzed through user-generated content. A systematic literature review Management Valerie Stopp  Célia Ramos and Nelson Matos, University of Algarve (Portugal)
2021 O impacto das Social Media no setor Hoteleiro Tourism  Alexandra Furtado da Costa Pontes  Célia Ramos, University of Algarve (Portugal)
2021 Estudo da satisfação dos clientes das empresas de rent a car no Algarve Business Management Jéssica Karine de Matos da Costa Cláudia Almeida, University of Algarve (Portugal)
2021 Favela Tour Experience. The impacts in the host communities Management Natália Gonçalves da Silva Cláudia Almeida, University of Algarve (Portugal)
2021 Contribution of startups incubators and Government agencies to the advancement of the entrepreneurial ecosystem in Portugal Management Luiza Mara Pereira da Cunha Cláudia Almeida, University of Algarve (Portugal)
2021 A Gestão integrada das operações aeroportuárias. Da teoria à prática Tourism  Paula Pontes Cláudia Almeida, University of Algarve (Portugal)
2021 A Importância na Utilização das Mídias Sociais no Processo de Tomada de Decisão de Viagem Marketing Management  Lucas Gamarra  Cláudia Almeida, University of Algarve (Portugal)
2021 Examining Good Practices Ln Digital Content Marketing: A Study on Portuguese Hotel Blog Marketing Management  Celso Marques Dora Agapito, University of Algarve (Portugal)
2021 O Marketing Social como Condutor-Chave da Transição para a Economia Circular. Estudo de Caso do Município de Loulé Marketing Management Ana Raquel Silva Lima Grilo Dora Agapito and Patrícia Pinto, University of Algarve (Portugal)
2021 Estimulação Cognitiva e Física na Demência Social Gerontology Carina Portela Elsa Pereira, University of Algarve (Portugal)
2021 Criação de uma ferramenta para cartografar as áreas ardidas a nível municipal, com base em imagens dos satélites multiespectrais Sentinel-2 com resolução de 10 metros Geomatics António Ângelo Candeia dos Santos Fernando Martins and José Rodrigues, University of Algarve (Portugal)
2021 Implicações da satisfação dos clientes no aumento das receitas em empresas hoteleiras. O caso prático do Golden Beach Guesthouse Hospitality Managemen Dário Filipe Horta Martins Francisco Serra, University of Algarve (Portugal)
2021 Identificação de áreas suscetíveis a perdas de solo após incêndio florestal. Caso de estudo: Serra de Monchique Geomatics Filipe Mateus Pereira Helena Maria Fernandez, University of Algarve (Portugal)
2021 An Exploration of the Relationship between Transformational Leadership, Employee Engagement, and Individual Performance with the Design and Validation of a Questionnaire Management  Patric Philip Kavanagh Maria Helena de Almeida, University of Algarve (Portugal)
2021 Empowerment Estrutural, Engagement E Satisfação: Um Estudo Exploratório Realizado Numa Rent-A-Car Business Management Maria João Henriques Braga  Maria Helena de Almeida, University of Algarve (Portugal)
2021 Impacts of the second-home tourism on the Algarve Region Management  Daria Vartanova  Luís Nobre Pereira, University of Algarve (Portugal)
2021 Infraestruturas pedonais em espaços exteriores. Um contributo para Albufeira Acessível Civil Engineering Mónica Maria Romão da Silva Manuela Rosa, University of Algarve (Portugal)
2021 O processo de tomada de decisão do Plano de Mobilidade Sustentável de Faro Civil Engineering Elisabete Maria Rodrigues de Lemos Manuela Rosa, University of Algarve (Portugal)
2021 Choice Factors and Airline Preference of Taiwanese Air Passengers in 2019 Management  Fang-yu Wu Margarida Santos, University of Algarve (Portugal)
2021 A satisfação dos clientes numa empresa de aluguer de automóveis: Hertz – Aluguer de Automóvies, S.A. Marketing Management Miguel Ângelo Gonçalves Margarida Santos, University of Algarve (Portugal)
2021 A dinâmica de eventos e experiências em centros comerciais Marketing Management  Patrícia Alexandra do Rosário Santos Nelson Matos, University of Algarve (Portugal) 
2021 Residents' Attitudes and Support towards Sustainable Tourism Development in a Mature Mass Tourism Destination: The Case of the Algarve Management  Moritz Neuens-Pohlmann Nelson Matos, University of Algarve (Portugal)
2021 Algarve Craft Beer Tourism Management  Paul Declan Henry  Nelson Matos, University of Algarve (Portugal)
2021 A Perceção dos residentes em relação aos estabelecimentos de alojamento local Sociology  Lidiane Daniel Patrícia Pinto, University of Algarve (Portugal)
2021 Impact of tourism on residents’ quality of life in the Algarve Management  Taya Roberts Patrícia Pinto and Ana Renda, University of Algarve (Portugal)
2021 Implementação do método de gestão à vista, no processo de tomada de decisão no âmbito da gestão do Restaurante Chelsea Pizza/Pasta. estudo de caso do grupo Chelsea Business Management Júlio Silva Sílvia Fernandes, University of Algarve (Portugal)
2021 Redes sociais, sua importância e avaliação nas empresas: O caso da Growme Marketing Management  Daniel Neves Sílvia Fernandes, University of Algarve (Portugal)
2021 Sobrecarga e Burnout em Ajudantes de Ação Direta de Estruturas Residenciais para Idosos, em Situação de Pandemia Covid-19 Social Gerontology Marisa Isabel Espadilha Laurindo Maria Cristina Faria, Instituto Politécnico de Beja (Portugal)
2021 Perceção da Igualdade de Género nos Trabalhadores dos Níveis Médios, Intermédios e de Gestão da Taviraverde, E.M. Human Resources Management  Ana Pontes Joaquim Contreiras, University of Algarve (Portugal)
2021 Gestão de Recursos Humanos no Grupo Luna - Processamento Salarial, Contratos de Trabalho e Comunicação Interna e Externa Human Resources Management  Adriana Guerreiro Joaquim Contreiras, University of Algarve (Portugal)
2021 Perceção do Bem-Estar No Trabalho – Estudo De Caso Na Junta De Freguesia Da Guia Human Resources Management  Alexandre Bentes Joaquim Contreiras, University of Algarve (Portugal)
2021 Gestão de Recursos Humanos: Avaliação Da Satisfação No Trabalho Do Centro De Animação E Apoio Comunitário Da Freguesia De Alte Human Resources Management  Daniela Ferreira Joaquim Contreiras, University of Algarve (Portugal)
2020 Plano de Marketing Faro Albacor Residence: O Estudo de Caso de uma Unidade de Alojamento Local Hospitality Management Rafaela Sequeira dos Santos Nelson Matos, University of Algarve (Portugal)
2020 Perfil do Turista Desportivo de Aventura  Sports Management Fábio Palma Paiágua  Margarida Mascarenhas, Lisbon University (Portugal) 
2020 Alavancagem Estratégica de Eventos Desportivos: Estudo de Caso Aplicado ao Lisbon Junior 7’s Sports Management Lilia Lemesev Margarida Mascarenhas, Lisbon University (Portugal) 
2020 O Efeito do COVID-19 nos Programas Desportivos da Câmara Municipal de Lisboa e a Potencialidade do Parque Florestal de Monsanto para a Recreação Ativa da Cidade Sports Management David António Almeida Lourenço Margarida Mascarenhas, Lisbon University (Portugal) 
2020 A Dimensão Sensorial das Experiências: Uma Abordagem Qualitativa em Contextos Patrimoniais Marketing Management Ana Carolina Bender Manuela Guerreiro and Júlio Mendes, University of Algarve (Portugal)
2020 Marketing Digital: Guia Prático de Apoio à Gestão Marketing Management André Ponte Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal) and Nelson Pimenta, Grupo Renascença Multimedia
2020 Imagem do Destino Turístico Algarve no Instagram. Comparação entre a Imagem Projetada e Percebida Online – Análise Pictórica  Marketing Management  Ana Parra  Manuela Guerreiro and Bernardete Sequeira, University of Algarve (Portugal) 
2020 Mobilidades, Estilos de Vida e Autenticidade: Os Estrangeiros Residentes na Zona Histórica de Olhão  Sociology  Jorge André Guerreiro  João Filipe Marques, University of Algarve (Portugal) 
2020 Place Atttachment numa Vila Piscatória em Transição. Os Residentes na Fuzeta e a sua Ligação à Ria Formosa  Sociology  Flávio Aleixo  João Filipe Marques, University of Algarve (Portugal) 
2020 Estudo de Mercado sobre a Atratividade da Compra Online e da App Auchan – Hipermercado Auchan de Faro  Marketing Management   Joana Andreia Silva Moleiro Barros  Luís Nobre Pereira, University of Algarve (Portugal) 
2020 Criatividade e Resiliência no Ensino Superior Education Psychology Sara Patrícia Ribeiro Agrela  Margarida Pocinho and Soraia Garcês, University of Madeira (Portugal)
2020 Espiritualidade e Otimismo em Estudantes, Docentes e Funcionários do Ensino Superior Education Psychology Tatiana Patrícia Freitas Oliveira  Margarida Pocinho and Soraia Garcês, University of Madeira (Portugal)
2020 Psicologia Ambiental e Bem-estar na Educação Education Psychology Luciana Maria Jardim Ferreira Margarida Pocinho and Soraia Garcês, University of Madeira (Portugal)
2020 Resiliência e Otimismo no Ensino Básico e Secundário Education Psychology António Alberto Maia Vasconcelos Margarida Pocinho and Soraia Garcês, University of Madeira (Portugal)
2020 Bem-Estar e Experiências Turísticas na RAM Social and Organizational Psychology Patrícia Raquel Fernandes Martins Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2020 Turismo enquanto Fuga da Realidade ou Busca de Sentido da Vida? Uma Análise sobre Turismo Cultural e Mulheres Millennials Tourism Fernanda Naves Coutinho Rita Baleiro and Alexandra Rodrigues Gonçalves, University of Algarve (Portugal)
2020 Direções dos Museus integrantes da Rede Portuguesa de Museus do Algarve – Um Olhar a Partir das Questões de Género Tourism Manoela Donaduce Flores Helena Maria Reis de Figueiredo and Alexandra Rodrigues Gonçalves, University of Algarve (Portugal)
2020  Plano de Marketing Faro Albacor Residence: O Estudo de Caso de uma Unidade de Alojamento Local  Hospitality Management  Rafaela da Conceição Fernandes Sequeira dos Santos  Nelson Matos and Célia Ramos, University of Algarve (Portugal) 
2020  A Gestão de Recursos Humanos no Vila Vita Parc Resort & Spa  Human Resources Management  Rita da Cruz Pinheiro Peixoto  Ileana Monteiro and Célia Ramos, University of Algarve (Portugal) 
2020  Hotel Faro & Beach Club – A Importância de Departamentos de Back-Office na Hotelaria  Hospitality Management  Maria Helena Rocha Moura   Cláudia Henriques and Henrique Henriques, University of Algarve (Portugal)  
2020  O Estilo de Vida como um Produto Estratégico de Marketing Turístico- Análise Exploratória do Concelho de Tavira  Tourism  Susana Conceição  Cláudia Almeida, University of Algarve (Portugal) 
2020  Benefits of English Camps for Children Indifferent Countries and Its Impacts on Voluntourism  Management  Alzbeta Dobesova   Cláudia Almeida, University of Algarve (Portugal) 
2020  Os Casamentos de Estrangeiros no Algarve. Desafios e Oportunidades  Tourism  Inês Araújo Gonçalves  Cláudia Almeida, University of Algarve (Portugal) 
2020  Identificação de Áreas Suscetíveis a Perdas de Solo após Incêndio Florestal. Caso de Estudo: Serra de Monchique  Geomatics  Filipe Mateus Pereira  Helena Fernandez and Fernando Martins, University of Algarve (Portugal) 
2020  A Relação entre o Capital Psicológico Positivo e o Bem-estar: O Papel Mediador das Atitudes Laborais   Human Resources Management  Paula Cristina Ribeiro da Silva  João Viseu, University of Algarve (Portugal) 
2020 Optimização do Manual de Acolhimento e Integração para os Colaboradores e Propostas de Ação de Formação Inicial Condizentes  Human Resources Management  Flávia Catarina Costa Águas  Joaquim Contreiras, University of Algarve (Portugal) 
2020 Para Onde Ir, Onde Ficar e o Que Fazer? Como Decidem os Turistas da Geração Z   Tourism Laís Carine Martins de Brito Silvério  José Santos and Margarida Santos, University of Algarve (Portugal) 
2020 Caracterização do Alojamento Local num Destino de Sol e Mar: O Caso do Algarve  Tourism  Rúben Alexandre Domingos Rosa  Margarida Santos, University of Algarve (Portugal) 
2020 The use of distribution channels by the accommodation sector in the Algarve  Tourism  Maryna Lusonova  Margarida Santos, University of Algarve (Portugal) 
2020 A Experiência do Consumidor através dos Touchpoints. O Caso do Grupo Luna Hotels & Resorts Tourism  António José Carvalho Magalhães Nelson Matos, University of Algarve (Portugal) 
2020 Análise de Variáveis Determinantes de Performance Financeira de Pequenas e Medias Empresas (PMEs) Recém-formadas de Regiões de Algarve (Portugal) e Nordland (Noruega)  Business Finance  Nina Solyukova  Patrícia Pinto, University of Algarve (Portugal)
2020 E-Sports: O Comportamento do Consumidor em Eventos de Desporto Eletrónico no Brasil Marketing Management  Rodrigo Lange Gouveia Patrícia Pinto, University of Algarve (Portugal)
2020 Send and Surprise - Transferência e Implementação da Tecnologia QR Code num Aplicativo Digital Economics of Innovation and Entrepreneurship Roberson Bolzan  Sílvia Fernandes, University of Algarve (Portugal)
2019 Resistência ao stress em docentes de crianças em idade infantil Psicologia da Educação (Education Psychology) Ana Catarina Gomes Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2019 Efeitos da observação na perceção da alcançabilidade horizontal da criança Educação Pré-Escolar (Pre School Education) Ana Catarina Matos Correia Elsa Pereira, University of Algarve (Portugal)
2019 Apoio à equipa de Direção Geral & Coordenação F&B do Porto Palácio Congress Hotel & Spa, lançamento novos conceitos restauração, ISC Outlets Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Ana Rita Paula Ramos Carlos Afonso and Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2019 Estudo dos públicos de equipamentos culturais e seu potencial turístico Tourism André Motta Leguisamo Manuela Guerreiro and Luís Nobre Pereira, University of Algarve (Portugal)
2019 O modelo de contratualização e a promoção turística externa do destino Portugal Gestão do Turismo e Hospitalidade (Tourism Management and Hospitality) B. Pereira Ana Cláudia Campos, Universidade Europeia (Portugal)
2019 Empowerment, Stresse de papel, suporte social e satisfação no trabalho:Um estudo realizado com profissionais de saúde portugueses Gestão de Unidades de Saúde (Health Units Management) Carina Filipa Martinho dos Santos Helena de Almeida, University of Algarve (Portugal)
2019 As experiências de consumo em Shopping Marketing Management Catarina Félix Manuela Guerreiro and Nelson Matos, University of Algarve (Portugal)
2019 Melhoria no processo de gestão de stocks na empresa Rolear S.A. – parametrização e implementação do processo no SAP (sistema integrado de gestão empresarial) Gestão Empresarial (Business Management) Dário Ribeiros Sílvia Fernandes, University of Algarve (Portugal)
2019 Relatório de estágio no serviço de gestão de materiais do hospital Beatriz Ângelo Gestão de Unidades de Saúde (Health Units Management) Dina Isabel Ruivo Martins Helena de Almeida, University of Algarve (Portugal)
2019 Plataformas de social media e o e-WoM. Uma perspetiva de gestores hoteleiros em Portugal Marketing Management Francisco Alexandre Chalaça Lopes da Ponte Júlio Mendes and Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2019 Um estudo sobre a atratividade da compra online e do serviço drive- hipermercado Jumbo de Portimão Marketing Management Inês Ponceano Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal) and Eduardo Alves, Grupo Auchan Portugal (Portugal)
2019 “Estudar onde é bom viver” – Avaliação do bem-estar subjetivo e qualidade de vida dos alunos de nacionalidade Brasileira a frequentar a Universidade do Algarve Marketing Management João Luís Santos Dourado Luís Nobre Pereira and Maria da Fé Brás, University of Algarve (Portugal)
2019 Tour Packages Development Management Katarina Hollá Margarida Santos, University of Algarve (Portugal)
2019 Towards a Better Understanding of Yacht Cruisers Profile for the Purpose of a Destination Development Tourism Economics and Regional Development Kateryna Ilchuk João Filipe Marques and Elsa Pereira, University of Algarve (Portugal)
2019 Saúde organizacional e capital psicológico positivo em diversos grupos profissionais Clinical and Health Psychology Laura Guerreiro da Silva Saul Neves de Jesus and João Viseu, University of Algarve (Portugal)
2019 Direções dos Museus integrantes da Rede Portuguesa de Museus do Algarve – Um olhar a partir das questões de género Tourism Manoela Donaduce Flores Helena Reis de Figueiredo and Alexandra Rodrigues Gonçalves, University of Algarve (Portugal)
2019 Emoções e resiliência em docentes do 2º e 3º ciclo Education Psychology Maria Carolina Fernandes Margarida Pocinho and Soraia Garcês, University of Madeira (Portugal)
2019 Disabled and reduced-mobility passengers´ satisfaction on facility and staff services in Faro Airport, Portugal Tourism Organizations Management Nathalia Higuera Cláudia Almeida, University of Algarve (Portugal)
2019 Análise do perfil dos turistas que utilizam os Hostels em Faro como meio de alojamento Tourism Patrícia Soares Vieira Cláudia Almeida, University of Algarve (Portugal)
2019 Medieval Tourism Events. Case study of the Algarve Tourism Rafael Alvarez Cláudia Almeida, University of Algarve (Portugal)
2019 A Importância e Desempenho dos Atributos Percebidos num Serviço de Biblioteca: Um Caso de Estudo Marketing Management Salomé Martins d' Horta Patrícia Pinto, University of Algarve (Portugal)
2019 A importância do Marketing para os Eventos – O caso Baixa Street Fest Marketing Management Sara Machado Nelson Matos, University of Algarve (Portugal)
2019 Relatos de um estágio na Solution Ozone Marketing Management Sara Mansinhos Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal) and Sandra Silva, Solution Ozone (Portugal)
2019 A ansiedade, stress, depressão e resiliência em docentes do 3º Ciclo e do ensino profissional Education Psychology Sofia Jesus Fernandes Silva Margarida Pocinho and Soraia Garcês, University of Madeira (Portugal)
2019 The impact of the communist heritage on the destination image perceived by Western Tourists. The case study of Poland and Bulgaria Tourism Organizations Management Teodora Hristova Gospodinova Júlio Mendes and Nelson Matos, University of Algarve (Portugal)
2019 Marketing and design intersections: an applied project for ICMD 2018 - International Conference on Marketing and Design Marketing Management Vladislav Shvedchikov Manuela Guerreiro and António Lacerda, University of Algarve (Portugal)
2018 The Erasmus learning experience. A holistic perspective Tourism Organizations Management Ana Biernak Júlio Mendes and Nelson Matos, University of Algarve (Portugal)
2018 Alagoamar – Receção e F&B Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Ana Luisa Domingues Guerreiro Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2018 How events can influence in the customer experience at Out Of The Blue Hostel: An Internship Storytelling Tourism Organizations Management Anna Makarova Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2018 Environmental justice: accessibility to green infrastructure in two European cities Arquitetura Paisagista (Landscape Architecture) Catarina e Sousa Silva Thomas Panagopoulos, University of Algarve (Portugal) and Simon Bell, University of Estonia (Estonia)
2018 Avaliação de custos associados à infeção por Clostridium Difficile do Departamento de Medicina da Unidade de Faro do Centro Hospitalar Universitário do Algarve Gestão de Unidades de Saúde (Health Units Management) Daniela Serra Patrícia Pinto, University of Algarve (Portugal)
2018 Defining Marketing-as-Practice and identifying marketing tools used by practitioners in the Algarve Marketing Denise Van Dilk Manuela Guerreiro and Carlos Cândido, University of Algarve (Portugal)
2018 Areias Village: Uma nova imagem digital Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Elodie Bernardino Célia Ramos, University of Algarve (Portugal)
2018 Aplicação dos sistemas de informação geográfica na produção de cartografia de risco de ravinas em Angola Geomatics Emmanuel Lungas da Costa Arsénio Fernando Martins and Helena Fernandez, University of Algarve (Portugal)
2018 A música como Património Cultural Imaterial: estudo sobre Samba e Tarantella Turismo (Tourism) Francesco Cama Alexandra Rodrigues Gonçalves, University of Algarve (Portugal)
2018 Residents’ Attitude towards Tourists - Integration of Quality of Life and Emotional Solidarity: The case of Macau Tourism Economics and Regional Development Hio Kuan Lai Patrícia Pinto and Pedro Pintassilgo, University of Algarve (Portugal)
2018 Atividade hoteleira: A Contabilidade de Gestão como ferramenta de apoio à gestão da empresa – Doble Tree by Hilton Lisbon – Fontana Park Turismo (Tourism) Inês Maria Paciência Rafael Margarida Santos, University of Algarve (Portugal)
2018 Measuring Cultural Event Experiences: Insights from 365 Algarve Marketing Management Magda Wikesjö Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal) and Dália Paulo (Comissioner 365 Algarve)
2018 A Avaliação do Pensamento Divergente em Docentes e Não Docentes: Um Estudo Exploratório Comparativo na Região Autónoma da Madeira Psicologia da Educação (Education Psychology) Maria da Paz Rodrigues Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2018 O Consumo das experiências gastronómicas e o seu contributo para a satisfação dos turistas Turismo (Tourism) Maribel Domingos Cláudia Almeida, University of Algarve (Portugal)
2018 How to improve satisfaction and loyalty in Vistamar Hotel, Spain Gestão das Organizações Turísticas (Tourism Organizations Management) Maryam Hosseinian Rostami Júlio Mendes, University of Algarve (Portugal)
2018 The pracices of control in public organization: The Universite of Algarve as a case study Management and Control of Organization Nouha Amrani Júlio Mendes, University of Algarve (Portugal)
2018 Análise dos Incêndios Florestais em Mação num período de 30 anos. Efeitos no sequestro de carbono Geomatics Patrícia Manuela Alexandre Fernandes Fernando Martins and Helena Fernandez, University of Algarve (Portugal)
2018 Realojamento e integração social da comunidade cigana da Orada – Albufeira Educação Social (Social Education) Rita Gonçalves João Filipe Marques, University of Algarve (Portugal)
2018 O Papel da Informação na Gestão da Ansiedade, Satisfação e Fidelização: O caso de uma clínica de imagiologia Gestão Unidades Saúde (Health Units Management) Roberto Miguel Piteira Pais Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal) and Dora Agapito, University of Lincoln (UK)
2018 Migrantes peruanos en Portugal: Las Redes Sociales Virtuales como plataforma de interacción y su rol en la construcción del transnacionalismo Sociologia (Sociology) Yesénia Milagros Jesus João Filipe Marques, University of Algarve (Portugal)
2017 Guia do Colaborador – um Instrumento de Apoio ao Colaborador no Atendimento ao Munícipe Recursos Humanos (Human Resources) Ana Paula Barão Rosária Pereira, University of Algarve (Portugal)
2017 O envolvimento informal dos jovens residentes na valorização do património cultural: as marchas populares Gestão do Turismo e da Hotelaria (Hospitality and Tourism Management) Andreia Brás Rosária Pereira, University of Algarve (Portugal)
2017 A avaliação da criatividade em crianças em idade pré-escolar. Um estudo exploratório Psicologia da Educação (Education Psychology) Andreia Filipa Mendes Margarida Pocinho and Soraia Garcês, University of Madeira (Portugal)
2017 Setor Cultural e Criativo Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Beatriz Araujo Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2017 As relações attachment-aversion no caso de marcas de distribuidor. Uma perspetiva de estudantes universitários Marketing Carolina Costa Nunes Manuela Guerreiro and Patrícia Pinto, University of Algarve (Portugal)
2017 Turismo Acessível. Boas práticas, desenvolvimento e desafios na Região do Algarve Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Fernanda Dueire Cláudia Almeida, University of Algarve (Portugal)
2017 A influência de pais e professores no comportamento e no rendimento escolar dos seus educandos Psicologia da Educação (Education Psychology) Filipe Duarte Fernandes Xavier Margarida Pocinho and Soraia Garcês, University of Madeira (Portugal)
2017 Monitorização de espaços verdes através de deteção remota – Campo de golfe de Vale de Lobo Engenharia do Ambiente (Environmental Engineering) Gonçalo de Almeida Lopes Fernando Martins, University of Algarve (Portugal)
2017 Satisfação dos clientes através da plataforma Booking.com: o Caso VIP Hotels Gestão do Turismo e da Hotelaria (Hospitality and Tourism Management) Hanna Ahamad Rosária Pereira, University of Algarve (Portugal)
2017 Turismo e Economia das Experiências Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) João Magalhães Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2017 Técnicas de deteção remota na monitorização da vegetação e a contribuição da Ria Formosa no ciclo do carbono Geomática (Geomatics) Júlia Cristina Bonani Faracini Fernando Martins, University of Algarve (Portugal)
2017 Integração profissional da pessoa com deficiência: estudo exploratório sobre as perceções dos empregadores madeirenses Psicologia da Educação (Education Psychology) Licínia Isaura Silva Freitas Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2017 O processo de internacionalização das empresas portuguesas: O caso de Timor-Leste Gestão Empresarial (Business Management) Maria Alexandra Agostinho Pereira Júlio Mendes, University of Algarve (Portugal)
2017 Planeamento de Espaços Verdes Urbanos Tendo por Base a Condução da Rega e a Deteção remota – Caso de Estudo: espaços Verdes Urbanos de São Brás de Alportel Engenharia do Ambiente (Environmental Engineering) Maria Rafaela Dias da Silva Helena Fernandez, University of Algarve (Portugal)
2017 Práticas de Responsabilidade Social numa Indústria Alimentar: Estudo de caso Human Resources Management Mónica Rodrigues Maria José Sousa, European University (Portugal)
2017 Tourist Motivation for Visiting La Rioja, Spain Tourism Economics and Regional Development Natalia Vorobiova Patrícia Pinto, University of Algarve (Portugal)
2017 Conflito Trabalho-Família em Trabalhadoras Estudantes Psicologia Social e das Organizações (Social and Organizational Psychology) Nicole Gouveia Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2017 A experiência Turística nas Redes Sociais: Motivações, Implicações e Impactes da Geração de Conteúdos Marketing Turístico (Tourist Marketing) Nuno Manuel Biscaia Antunes Célia Ramos, University of Algarve (Portugal)
2017 Empowerment e Satisfação no trabalho: Um estudo exploratório realizado com enfermeiros da região do Algarve Gestão de Unidades de Saúde (Health Units Management) Paula Cristina Fernandes Baptista Maria Helena de Almeida, University of Algarve (Portugal)
2017 Grupo Pestana: Análise da Avaliação do Desempenho do Departamento de Serviços Técnicos de Conservação e Manutenção Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Pedro Nuno Oliveira Figueiredo Ramalhete de Carvalho José Santos and Margarida Santos, University of Algarve (Portugal)
2017 Desperdícios Alimentares na Hotelaria: Estudo de caso – Controlo e Gestão dos Desperdícios ao Pequeno almoço nos Hoteis Fenix Gestão do Turismo e da Hotelaria (Hospitality and Tourism Management) Raquel Ortiga Rosária Pereira, University of Portugal (Portugal)
2017 Utilização de online reviews como estratégia de Revenue Management: o Caso Zenit Lisboa Gestão do Turismo e da Hotelaria (Hospitality and Tourism Management) Ricardo Mendes Rosária Pereira, University of Algarve (Portugal)
2017 O papel da informação na gestão da ansiedade, satisfação e fidelização. O caso de uma clínica de imagiologia Gestão de Unidades de Saúde (Health Units Management) Roberto Miguel Piteira Pais Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal), Dora Agapito, University of Lincoln (UK)
2017 Charme, Saúde e Bem-Estar à Beira Sol Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Rui Miguel Inácio de Carvalho Costa Cláudia Henriques and Maria Leonor Salsa, University of Algarve (Portugal)
2017 Saúde do Sono e Qualidade do Sono em adultos portugueses Psicologia Clínica e da Saúde (Clinical and Health Psychology) Rute Martins Saul Neves de Jesus, University of Algarve (Portugal)
2017 Jogos infantis e desenvolvimento da coordenação interpessoal Educação Pré-Escolar (Pre-School Education) Sofia Silva Elsa Pereira, University of Algarve (Portugal)
2016 The effects of eWOM on Hotels’ Management. A research study carried in Spain, Portugal and Morocco Hospitality Management Ait Bakrim Abderrahman Hicham Attouch, Université Mohammed V de Rabat (Morocco), Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal) and Javier Ramon Perez-Aranda, University of Malaga (Spain)
2016 Estórias para um Turismo Slow. Contributos para o Marketing na Serra Algarvia Marketing Ana Beatriz Bernardo de Jesus Júlio Mendes and Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2016 Satisfação e Motivação Organizacional: Estudo de Caso dos Funcionários Não Docentes da Universidade do Algarve Gestão de Recursos Humanos (Human Resources Management) Ana Paula Viegas Brázia Santos Saul Neves de Jesus, University of Algarve (Portugal)
2016 O Turismo Sénior e a Animação Sociocultural. Um estudo exploratório em empreendimentos turísticos no Algarve Gerontologia Social (Social Gerontology) Ana Rute Xavier Ralha Simões Cláudia Almeida and Rosanna Barros, University of Algarve (Portugal)
2016 Avaliação da Capacidade de Perceber, Expressar e Valorizar Emoções nas Crianças em Idade Pré-Escolar Psicologia da Educação (Educational Psychology) Ana Sofia Romão Margarida Pocinho and Regina Capelo, University of Madeira (Portugal)
2016 Desporto e turismo: caracterização dos serviços desportivos e perceção da procura turística em unidades de alojamento do Algarve Gestão do Desporto (Sports Management) André Filipe Canadas Silva Elsa Pereira, University of Algarve (Portugal) and Margarida Mascarenhas, Lisbon University (Portugal)
2016 Avaliação das dimensões experienciais: O Grande Hotel Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Bruna Filipa Vieira Fernandes Francisco Serra, University of Algarve (Portugal)
2016 Estratégias de conteúdo digital - O caso de um estágio na Nata Design Marketing Carina Isabel da Cruz Brazão Claúdia Fonseca, NataDesign (Portugal) and Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2016 Avaliação da Inteligência, da Consciência Fonológica e das Operações Lógicas no Pré-Escolar Psicologia da Educação (Educational Psychology) Cláudia Melim Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2016 Validação duma escala de avaliação das inteligências múltiplas: estudo preliminar Psicologia da Educação (Educational Psychology) Cristina Mendes Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2016 Four Seasons Vilamoura - Estudo Caso Yield Management Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Délio Lauro da Silva Melo Francisco Serra, University of Algarve (Portugal)
2016 Relatório de Estágio – Radisson Blu Hotel – Colónia Direção e Gestão Hoteleira Dulce de Jesus Rodrigues Margarida Santos, University of Algarve (Portugal)
2016 Indisciplina, medidas disciplinares e rendimento escolar: fenómenos (in)dependentes? Psicologia da Educação (Education Psychology) Ester do Carmo Marques Câmara Margarida Pocinho and Soraia Garcês, University of Madeira (Portugal)
2016 As Redes Sociais Online na Hotelaria Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Gonçalo Molarinho Reis Cantinho Célia Ramos, University of Algarve (Portugal) and Marisol Correia, University of Algarve (Portugal)
2016 Reflexões em Torno de um Estágio no Serviço das Publicações da União Europeia Gestão Empresarial (Business Management) Inês Gonçalves de Matos Cruz ls Breedstraet, European Commission and Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2016 Quantifying the Brand Equity of a Luxury Hotel Resulting From a Soft Brand Affiliation: “Zaffre Resort”, a 5 Star Hotel in Quintana Roo, Mexico Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Jennifer Freire Margarida Santos, University of Algarve (Portugal)
2016 Gestão Estratégica numa Unidade Privada de Saúde: A Perspetiva do Balanced Scorecard Gestão de Unidades de Saúde Joana Filipa de Matos Lopes Francisco Serra, University of Algarve (Portugal)
2016 Socialização, integração e acolhimento dos funcionários dos supermercados Jasfers: Elaboração do Manual de Acolhimento Gestão de Recursos Humanos (Human Resources Management) Leo Divo Teixeira Belchior Fernandes Ileana Monteiro, Helena de Almeida and Bernardete Sequeira, University of Algarve (Portugal)
2016 The influence of politics in the perceptions of Russia as a tourism destination: The perspective of the Portuguese market Tourist Behavior Modelling Liliya Arslanova Patrícia Pinto, University of Algarve (Portugal) and Dora Agapito, University of Lincoln (UK)
2016 A Importância da Gastronomia na Experiência Turística: O Caso do Algarve Turismo e Culturas Urbanas (Tourism and Urban Cultures) Luis Alberto Rodrigues Ribeiro Caidado José Santos and Margarida Santos, University of Algarve (Portugal)
2016 O papel da inteligência e da consciência fonológica nas provas piagetianas Psicologia da Educação (Educational Psychology) Manuela Rodrigues Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2016 Turismo de Saúde e Bem Estar – Estudo de Caso da Região do Algarve Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Maria Raquel Rodrigues Figueiredo Martins Belo Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2016 Starwood Hotels & Resorts, Brussels Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Miguel Vicente Pequito Valente Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2016 Emirates: Airline company or a global lifestyle brand Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Natalya Mantur Cláudia Almeida, University of Algarve (Portugal)
2016 A avaliação da experiência turística: o caso dos cruzeiristas no porto de Portimão Marketing Nídia Alexandra Machado Camarinha Júlio Mendes and Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2016 Festival Islâmico De Mértola: as de Experiências de uns e de Outros. Uma Perspetiva de Marketing de Eventos Marketing Nídia Isabel Brás Júlio Mendes and Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2016 Apartamentos Jardins da Rocha Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Rafael de Almeida Gregório Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2016 Caracterização do comportamento do consumidor em centros de atendimento médico veterinário em Portugal Marketing Rita Almeida Patrícia Pinto and Júlio Mendes, University of Algarve (Portugal)
2016 A lectoescrita em alunos surdos a frequentar o Ensino Bilingue. Avaliação da eficácia de um programa de treino Psicologia da Educação (Educational Psychology) Rosa Abreu Margarida Pocinho and Regina Capelo, University of Madeira (Portugal)
2016 SGEHR – Sociedade Gestora e Exploradora de Hotéis e Resorts, S.A. Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Rui Miguel Ramos Nunes Francisco Serra, University of Algarve (Portugal)
2016 Role of tourism in local communities’ attitudes toward biodiversity conservation: a case study of Golestan National Park Tourism Economics and Regional Development Siavash Ghoddousi Pedro Pintassilgo and Júlio Mendes, University of Algarve (Portugal)
2016 A falência de uma instituição financeira e o risco sistémico Finanças Empresariais (Business Finance) Tatiana Cardoso Nascimento Luís Nobre Pereira, University of Algarve (Portugal)
2016 The destination Image of España Verde among German Facebook users Tourist Behavior Modelling Till Schuh Patrícia Pinto, University of Algarve (Portugal) and Dora Agapito, University of Lincoln (UK)
2016 The impact of gender differences on consumer-brand relationships Marketing Veranika Novik Patrícia Pinto and Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2015 Tecnovício e rendimento escolar em crianças e adolescentes Psicologia da Educação (Educational Psychology) Alexandra Silva Margarida Pocinho and Regina Capelo, University of Madeira (Portugal)
2015 Role of Social Media and its Effects on Small Businesses Tourism Economics and Regional Development Alexandre Bañales Júlio Mendes, University of Algarve (Portugal)
2015 O envolvimento do consumidor no âmbito do Crowdfunding: uma abordagem exploratória Marketing Ana Luísa Cabrita Andrade Leandro Manuela Guerreiro and Júlio Mendes, University of Algarve (Portugal)
2015 Visão de alunos e colaboradores sobre a Universidade do Algarve Marketing Colete Cardoso Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2015 A qualidade dos serviços e satisfação do consumidor na área do jazz: o caso da Associação Grémio das Músicas Marketing Cristina Fernandes Luís Nobre Pereira and Júlio Mendes, University of Algarve (Portugal)
2015 Sistemas informáticos em saúde para a qualidade dos cuidados de enfermagem, revisão sistemática Gestão de Unidades de Saúde (Health Units Management) Eugénia Tareco Sílvia Fernandes, University of Algarve (Portugal)
2015 A Criatividade no Ensino Básico: Construção de uma Prova para Avaliação do Pensamento Divergente Psicologia da Educação (Education Psychology) Fábio Pita Margarida Pocinho and Soraia Garcês, University of Madeira (Portugal)
2015 Serviços desportivos em contexto turístico: caraterização da oferta e perceção da procura. Estudo de Caso do Hotel Vila Galé Ericeira Gestão do Desporto (Sports Management) Iolanda Alexandre dos Santos Fernandes Margarida Mascarenhas, Lisbon University (Portugal) and Elsa Pereira, University of Algarve (Portugal)
2015 A criação de uma Empresa: Reserva Online – Agência de Marketing Digital Marketing Ivo Tiago Gonçalves Pontes Célia Ramos and Carlos Sousa, University of Algarve (Portugal)
2015 A personalidade da marca de eventos. O caso dos festivais de música em Portugal Marketing Joana Gonçalves Manuela Guerreiro and Júlio Mendes, University of Algarve (Portugal)
2015 Experiência gastronómica e lealdade ao destino turístico: uma relação possível? Marketing Joana Teresa Patrícia Pinto and Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2015 Liderar equipas comerciais Marketing João Barbosa Patricia Pinto and Júlio Mendes, University of Algarve (Portugal)
2015 Sistemas de informação para a gestão das convenções e acordos de saúde do Algarve Economia da Inovação e Empreendedorismo (Economy of Innovation and Entrepreneurship) Jorge Lami Leal Sílvia Fernandes, University of Algarve (Portugal)
2015 Social Media Marketing. Reflexões em torno de um estágio na Ogilvy & Mather Marketing José Manuel de Brito Pacheco Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2015 Gastronomia Regional Algarvia: Análise da Performance no Menu do Restaurante Osónoba Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) José Manuel Sousa da Silva Martins Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2015 Conhecimentos e Sentimentos dos docentes face às Perturbações do Espetro do Autismo Psicologia da Educação (Educational Psychology) Lisandra Correia Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2015 The Impact of Internal Marketing and Service Quality on Customers' Satisfaction in Moldovan Higher Education Institution: The Case of Cahul State University – Bogdan Petriceicu Hasdeu Recursos Humanos (Human Resources) Ludemila Raru Rosária Pereira and Ronaldo Schutz, University of Algarve (Portugal)
2015 Effects of heat treatment on the fatty acid profile of some fish species Science Marijana Fiket Ana Cristina Figueira, University of Algarve (Portugal)
2015 Participantes do bullying, Criatividade e Inteligência Psicologia da Educação (Education Psychology) Nair Neves Margarida Pocinho and Soraia Garcês, University of Madeira (Portugal)
2015 Crescimento da atividade turística através de experiencias criativas Marketing Nuno José Rodrigues Duarte Bexiga Manuela Guerreiro and Júlio Mendes, University of Algarve (Portugal)
2015 Functional Prototype of a Performance Management System for Hospitality Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Nuno Miguel da Conceição António Francisco Serra, University of Algarve (Portugal)
2015 A influência da Liderança das PME portuguesas da Inovação Entrepreneurship and Innovation Management Orlando Fontan Maria José Sousa, European University (Portugal)
2015 Custos, controlo e qualidade no serviço F&B no Hotel Melia Madeira Maré Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Patrícia Sofia Guerreiro Constâncio Ferreira Francisco Serra, University of Algarve (Portugal)
2015 O jogo e a timidez em crianças em idade pré-escolar Educação Pré-Escolar (Pre-School Education) Regina Valente Elsa Pereira, University of Algarve (Portugal)
2015 Empreendimento Turístico Pedras d’el Rei no âmbito do Projeto Barril Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Rita André Ascensão Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2015 Reintegração Paisagística de Infraestruturas rodoviárias: o caso da Estrada Nacional 122 e do Itinerário Complementar 27 Arquitetura Paisagista (Landscape Architecture) Ruben Correia Thomas Panagopoulos, University of Algarve (Portugal)
2015 A acessibilidade para alunos com deficiência motora em escolas de ensino regular: um estudo de caso no concelho de Faro Educação especial (Special Education) Sandra Pinto Manuela Rosa, University of Algarve (Portugal)
2015 Emoções na idade pré-escolar: Pré-validação de um teste Psicologia da Educação (Educational Psychology) Sara Magalhães Margarida Pocinho and Regina Capelo, University of Madeira (Portugal)
2015 Experience Economy: A Guest Perspective Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Sílvia Daniela Gonçalves Gonçalves Portal Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2015 O Turismo Gastronómico - A Valorização da Doçaria Algarvia como Ícone Identitário Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) Sílvia Maria Brazão Baeta Domingos Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2015 Dotações de Enfermagem: Impacto nos Resultados em Saúde Gestão de Unidades de Saúde (Health Units Management) Tânia Sofia Martins Gonçalves Patrícia Pinto, University of Algarve (Portugal)
2014 Non-chemical natural organic matter removal with a contact TiO2 process Food Technology André Martins Ramos Ana Cristina Figueira, University of Algarve (Portugal)
2014 Avaliação de Desempenho: Criação de um Sistema de avaliação de desempenho para uma empresa Gestão Empresarial (Business Management) André Ribeiro dos Santos Leonardo Maria Helena de Almeida, University of Algarve (Portugal)
2014 Criatividade e Stress docente no 2º e 3º Ciclo do Ensino Básico Psicologia da Educação (Education Psychology) António Caetano Margarida Pocinho and Soraia Garcês, University of Madeira (Portugal)
2014 Influência do ambiente externo da empresa na orientação estratégica da inovação desenvolvida – uma aplicação às empresas de serviços de informação, consultoria e programação informática Gestão Empresarial (Business Management) Bruno Jesus Marisa Cesário and Sílvia Fernandes, University of Algarve (Portugal)
2014 A influência do Estilo de Liderança na Resolução de uma situação de alteração de Ordem Pública em Portugal Management Carlos Cruz Maria José Sousa, European University (Portugal)
2014 Perdas por imparidade – Fatores explicativos e impactos Contabilidade (Accounting) Cristina Maria da Conceição de Brito Guerreiro Joaquim Sant’Ana Fernandes and Luís Nobre Pereira, University of Algarve (Portugal)
2014 Physicochemical analysis of olive oils produced in the Algarve region, Portugal Food Technology Donivaldo Lopes de Oliveira Ana Cristina Figueira, University of Algarve (Portugal)
2014 The Characterization of Surf Tourists in the Algarve Tourism Economics and Regional Development Fabia Hanna Frank Patrícia Pinto, University of Algarve (Portugal)
2014 Planos de Acessibilidade e Mobilidade Pedonal – o caso da Cidade de Faro Engenharia Civil (Civil Engeneering) Fabio Gil Manuela Rosa, University of Algarve (Portugal)
2014 Fatores determinantes na manutenção da relação de compromisso entre os alumni e a alma mater: O caso da Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo da Universidade do Algarve Gestão Empresarial (Business Management) Ilda Maria Horta Pedro Hélder Carrasqueira and Luís Nobre Pereira, University of Algarve (Portugal)
2014 Critérios para a implementação de uma rede de percursos pedonais de qualidade. O caso do Centro Histórico de Faro Engenharia Civil (Civil Engeneering) Isabel Landim Tavares Manuela Rosa, University of Algarve (Portugal)
2014 O património endógeno como fator dinamizador do turismo de experiências: proposta de um novo produto turístico para a vila de Alvor Turismo e Culturas Urbanas (Tourism and Urban Cultures) Isabel Maria Vicente dos Santos Alves Ana Ferreira (University of Évora) and Margarida Santos, University of Algarve (Portugal)
2014 Effects of heat treatment on the contents of fatty acids in mackerel Science Ivona Relatic Ana Cristina Figueira, University of Algarve (Portugal)
2014 Causas da Indisciplina Escolar no 2º e 3º Ciclo do Ensino Básico Psicologia da Educação (Educational Psychology) Joana Correia Margarida Pocinho and Regina Capelo, University of Madeira (Portugal)
2014 A Estrutura Financeira das Federações Desportivas. Estudo de caso aplicado à Federação Portuguesa de Golfe e à Federação Portuguesa de Ténis Gestão do Desporto (Sports Management) João Figueiredo Margarida Mascarenhas, Lisbon University (Portugal)
2014 Promoção do turismo médico no Algarve Gestão de Unidades de Saúde (Health Units Management) João M. L. Bacalhau Júlio Mendes, University of Algarve (Portugal)
2014 Gastronomia Regional Algarvia: Análise de Performance do menu do restaurante Ossónoba Direção e Gestão Hoteleira (Hospitality Management) José Martins Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2014 Fluvial tourism as a vector of touristic development in Alto Douro Vinhateiro, a World Heritage Site Economia Social (Social Economics) José Nuno Torres Senra Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2014 The attractiveness of Portugal as a tourist destination: A case of the Czech market Tourism Economics and Regional Development Katerina Tomigová Júlio Mendes and Luís Nobre Pereira, University of Algarve (Portugal)
2014 Os novos desafios dos Aeroportos no Século XXI. O caso do Aeroporto de Faro Marketing Luis Rodrigues Cláudia Ribeiro de Almeida, University of Algarve (Portugal)
2014 Reconstituição da Paleobatimetria do Ocano Atlâtico Norte: Uma abordagem em SIG Geomatics Nuno André Ramos Simões Helena Maria Fernandez and Cristina Veiga Pires, University of Algarve (Portugal)
2014 Gestão da força de vendas: coordenação de uma equipa comercial no âmbito do negócio das telecomunicações públicas Gestão Empresarial (Business Management) Paulo Jorge Rabeca João Júlio Mendes, University of Algarve (Portugal)
2014 O impacto da variável comunicação na entrevista médica Marketing Roberto Pais Manuela Guerreiro and Dora Agapito, University of Algarve (Portugal)
2014 O Público-Alvo de uma Instituição de Ensino Superior: O Caso do Instituto Superior de Engenharia da Universidade do Algarve Marketing Sandra Maria Pires Pereira Hélder Carrasqueira and Luís Nobre Pereira, University of Algarve (Portugal)
2014 O Impacto do Aumento das Taxas Moderadoras no Serviço de Gastroenterologia do Hospital de Faro, E.P.E. Gestão de Unidades de Saúde (Health Units Management) Sónia Fontinha Patrícia Pinto, University of Algarve (Portugal)
2014 A valorização turística do património cultural imaterial: o caso das Festas Nicolinas Economia e Política Social (Economics and Social Policy) Tânia Cristina Fernandes Ferreira Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2014 Criatividade e bem-estar na população reclusa Psicologia Clínica e da Saúde (Clinical and Health Psychology) Tânia Frederica Saramago Saul Neves de Jesus, University of Algarve (Portugal)
2013 Efecto de la temperatura en los compuestos bioactivos en diferentes mieles del estado de Hidalgo Ciencia de los Alimentos (Food Science) Adabella Suarez Vargas Rafael G. Campos Montiel, Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo (Mexico) and Ana Cristina Figueira, University of Algarve (Portugal)
2013 Análisis de las relaciones entre calidad de sueño y personalidad creativa Disenos de Investigación y Aplicaciones en Psicología y Salud (Research Designs and Applications in Psychology and Health) Alba Gómez Barrero Saul Neves de Jesus, University of Algarve (Portugal) and Gualberto Buela-Casal, Granada University (Spain)
2013 Festival de Folclore do Algarve – Folkfaro Marketing Ana Carapinha Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2013 Identidade versus Imagem da Marca: Estudo de Caso de uma Multinacional de Equipamento Médico a Operar em Portugal Marketing Ana Catarina Paredes Pinto Luís Nobre Pereira and Júlio Mendes, University of Algarve (Portugal)
2013 Territorial identity, branding and development strategy. The case of Peniche Marketing Ana Clara L. Rodrigues Júlio Mendes, University of Algarve (Portugal)
2013 Consciencialização Ambiental e Consumo Sustentável no Desporto Gestão do Desporto (Sports Management) Ana Lúcia Morgado Marques Margarida Mascarenhas, Lisbon University (Portugal)
2013 Qualidade de ‘Água-mel’, um Produto Tradicional Português Science Ana Perkušic Nada Vahcic, University of Zagreb (Croatia) and Ana Cristina Figueira, University of Algarve (Portugal)
2013 Vazios urbanos como oportunidade de integração multidisciplinar no projeto paisagístico Arquitetura Paisagista (Landscape Architecture) Ana Rita Guerrero Martins Thomas Panagopoulos, University of Algarve (Portugal) and Andreia Santos (Olhão Municipality)
2013 Criatividade, autoestima e rendimento escolar no 2.º CEB Psicologia da Educação (Educational Psychology) Ana Sofia Oliveira Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2013 Alterações da paisagem decorrentes da construção da barragem do Alqueva Arquitetura Paisagista (Landscape Architecture) André Samora Arvela Thomas Panagopoulos, University of Algarve (Portugal)
2013 Corporate Social Marketing: Um Estudo de Caso no Sector da Energia Elétrica Marketing Andrea Ferreira Saraiva Patrícia Pinto, University of Algarve (Portugal)
2013 Imagem Corporal, Conjugalidade e Sexualidade. Estudo comparativo entre mulheres com sobrepeso/obesas e não obesas Psicologia Clínica e da Saúde (Clinical and Health Psychology) Ângela Guedes da Silva Saul Neves de Jesus, University of Algarve (Portugal)
2013 Um Cartão Turístico para Faro Gestão das Organizações Turísticas (Tourism Organizations Management) Cristina Neto Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2013 Desenvolvimento vocacional no 2º ciclo do ensino básico: a experiência da implementação de um programa numa escola rural da Madeira Psicologia da Educação (Educational Psychology) Débora Rubina Fernandes Figueira Margarida Pocinho and Renato Carvalho, University of Madeira (Portugal)
2013 The Role of Faro´s Municipal Town-Hall in the elaboration, promotion and support of cultural event Turismo e Culturas Urbanas (Tourism and Urban Cultures) Dinara Aishuakhova Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2013 Turismo e Património Arqueológico Subaquático do Algarve: um estudo sobre a sua valorização turística no concelho de Portimão Turismo e Culturas Urbanas (Tourism and Urban Cultures) Fabiana Roeder Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2013 O papel da Industria hoteleira no desenvolvimento do turismo cultural sénior. Estudo de caso do Alto Douro Vinhateiro – Património Mundial da Humanidade Economia Social (Social Economics) Fernanda Vasconcelos Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2013 Públicos do Centro Português de Fotografia – análise de Públicos Turismo e Culturas Urbanas (Tourism and Urban Cultures) Helena Costa Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2013 Satisfação e Fidelização na Venda de Automóveis: Fatores Condicionantes. Marketing Iduardina Pereira de Azevedo Patrícia Pinto, University of Algarve (Portugal)
2013 Prevenção do mal-estar através da motivação e criatividade dos colaboradores. Um estudo realizado com artistas Psicologia Social e das Organizações (Social and Organizational Psychology) Inês Moura Saul Neves de Jesus, University of Algarve (Portugal)
2013 A relevância da comunicação entre educadores e professores do 1º ciclo para a transição em continuidade das crianças Ciências da Educação (Educational Sciences) Irene Gonçalves Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal) and Ana Paula Silva, Almeida Garrett University (Portugal)
2013 Perfil do consumidor das modalidades de ondas no contexto sócio-económico da região da Ericeira Gestão do Desporto (Sports Management) Ivo Miguel Carolino Gonçalves Margarida Mascarenhas, Lisbon University (Portugal)
2013 Avaliar o Impacto de um Website/Plataforma Web sobre a Gestão de uma PME na Área da Hotelaria – o Caso do Hotel Passagem do Sol Gestão Empresarial (Business Management) José Eduardo Oliveira Adão Flores, University of Algarve (Portugal)
2013 Avaliação da espectroscopia de infravermelho para determinação de características físico-químicas da carne suína Food Technology Juliana Monteiro Balage Ana Cristina Figueira, University of Algarve (Portugal)
2013 Percepção da Qualidade e Fidelização em Serviços Desportivos na Universidade do Algarve Gestão Empresarial (Business Management) Leandro José Nobrega de Sá Elsa Pereira, University of Algarve (Portugal)
2013 Monchique: identidade e marca Gestão das Organizações Turísticas (Tourism Organizations Management) Liliana Isabel Petreques Alves Manuela Guerreiro and Júlio Mendes, University of Algarve (Portugal)
2013 Bullying e Cyberbullying: Um Estudo de Caso na Escola Salesiana de Artes e Ofícios Psicologia da Educação (Educational Psychology) Luisa Andrade Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2013 Equilíbrio Financeiro das Sociedades Anónimas Desportivas. Estudo de caso comparativo de quatro sociedades Gestão do Desporto (Sports Management) Manuel Inácio Margarida Mascarenhas, Lisbon University (Portugal)
2013 Criatividade e motivação em crianças e jovens: Um estudo comparativo Psicologia da Educação (Educational Psychology) Maria Elizabete Vieira Saul Neves de Jesus, University of Algarve (Portugal)
2013 Os Centros de Apoio à Integração dos Imigrantes (CLAI) Sociologia (Sociology) Maria Rita Carvalho Prieto João Filipe Marques, University of Algarve (Portugal)
2013 Motivações e perceções dos visitantes do Festival Med Gestão Empresarial (Business Management) Milene Custódio Grenhas Patrícia Pinto, University of Algarve (Portugal)
2013 Impacto dos cursos de educação e formação na empregabilidade dos alunos das escolas profissionais Psicologia da Educação (Educational Psychology) Odílio Nóbrega Margarida Pocinho, University of Madeira (Portugal)
2013 Saúde organizacional e seus efeitos no mal-estar dos colaboradores Psicologia Social e das Organizações (Social and Organizational Psychology) Pedro Lobo Saul Neves de Jesus, University of Algarve (Portugal)
2013 Critérios de Qualidade de Infraestruturas Cicláveis. Caso de estudo da rede ciclável da cidade de Faro Engenharia Civil (Civil Engeneering) Pedro Sancho Manuela Rosa, University of Algarve (Portugal)
2013 O Relacionamento Médico-Delegado de Informação Médica e as Ações de Marketing Marketing Regivaldo Santana Patrícia Pinto and Júlio Mendes, University of Algarve (Portugal)
2013 A importância dos Métodos e Hábitos de Estudo no 2º Ciclo do ensino básico: a experiência de um programa de intervenção Psicologia da Educação (Educational Psychology) Sandra Sousa Margarida Pocinho and Renato Carvalho, University of Madeira (Portugal)
2013 Indústria extrativa na região do Algarve: Formulação de estratégias competitivas Administração e Desenvolvimento Regional (Administration and Regional Development) Sandrina De Amorim Viegas De Jesus Ana Paula Barreira and Thomas Panagopoulos, University of Algarve (Portugal)
2013 Mercado de Querença: ao encontro do marketing das experiencias Marketing Sara Fernandes Júlio Mendes, University of Algarve (Portugal)
2013 O património gastronómico regional enquanto fator de valorização da experiência turística: O caso da industria hoteleira de cinco estrelas no Algarve Turismo e Culturas Urbanas (Tourism and Urban Cultures) Silvia dos Remédios Lima Biscaia da Silva Cláudia Henriques, University of Algarve (Portugal)
2013 Tenho a noite e o dia e não tenho nada. O Rendimento Social de Inserção e os Beneficiários Ciganos: O Caso do Concelho de Faro Educação Social (Social Education) Sofia Aurora Santos João Filipe Marques, University of Algarve (Portugal)
2013 Brand Personality of Portugal for the Russian-speaking market Marketing Taisiya Chaykina Júlio Mendes and Manuela Guerreiro, University of Algarve (Portugal)
2013 Marketing Relacional na Banca: Satisfação e Fidelização Marketing Tatiana Rocha Abade Patrícia Pinto, University of Algarve (Portugal)
2013 Efecto de la Temperatura en la Actividad Inhibitoria de Diferentes Mieles Multiflorales del Estado de Hidalgo Sobre Bacterias Patógenas Ciencia de los Alimentos (Food Science) Ulin Antobelli Basilio Cortes Rafael G. Campos Montiel, Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo (Mexico) and Ana Cristina Figueira, University of Algarve (Portugal)
This site uses cookies

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our site